Hoe werkt de CIMBY-methode?

Een ondernemer of organisatie die CIMBY inzet voor het oplossen van een vraagstuk, krijgt een intake door de CIMBY-adviseur. De ondernemer brengt vervolgens samen met de CIMBY-adviseur zijn eigen netwerk in kaart. In een aantal stappen kiest de ondernemer zijn ‘inbassadeurs’: vertrouwde relaties waar hij op diverse manieren mee samenwerkt (leveranciers, klanten, co-productenten) uit verschillende werkterreinen (ruimtelijk, economisch en maatschappelijk). Deze inbassadeurs worden uitgenodigd voor een brainstormavond.

De ondernemer of organisatie bepaalt samen met de CIMBY-adviseur het precieze vraagstuk. De praktijk leert dat een heldere formulering van het vraagstuk, het effect van het CIMBY-traject verhoogt. Vervolgens kijken de ondernemer en de CIMBY-adviseur naar algemene trends die de onderneming en haar klanten beïnvloedt, zoals de 24-uurs economie, local versus global, social media, de participatiemaatschappij, sociale en technische innovaties, etc.

Tijdens de CIMBY-avond gaan de ondernemer en zijn inbassadeurs samen aan de slag, onder begeleiding van een professionele CIMBY-moderator. Tijdens deze avond worden stapsgewijs nieuwe kansen geïnventariseerd. Na afloop worden de resultaten geanalyseerd en teruggekoppeld aan de inbassadeurs. Tot nu toe is gebleken dat alle inbassadeurs ook na de brainstorm-avond willen blijven meedenken (en vaak ook concreet mee-werken) met de ondernemer of organisatie op een andere manier te steunen bij de realisatie van de plannen.

Hoe werkt de CIMBY-methode?

Inbassadeurs aan het brainstormen tijdens CIMBY-avond

Inloggen

Vul hieronder uw logingegevens in. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om een account aan te maken.
* Nieuw account aanmaken