Certainly In My Backyard
CIMBY staat voor Certainly In My Backyard. Een naam voor een methodiek die ondernemers en organisaties helpt om met behulp van het eigen netwerk nieuwe ideeën te ontwikkelen. Want goede ideeën zijn vaak veel dichterbij dan je denkt. Met de CIMBY methode worden ‘inbassadeurs’ ingeschakeld: relaties uit de directe omgeving van de ondernemer (leveranciers, klanten, co-producenten) uit verschillende werkterreinen (ruimtelijk, economisch en maatschappelijk). Deze diversiteit van de inbassadeurs zorgt voor een diverse en brede invalshoek. Door met hen de dialoog aan te gaan worden in rap tempo bruikbare nieuwe ideeën ontwikkeld en nieuwe product-markt-combinaties (PMC's) ontdekt.
De CIMBY-aanpak
De CIMBY-aanpak is ontstaan vanuit de overtuiging dat ondernemers en organisaties met hun vraagstuk vaak een bepaalde kokervisie hebben. Daarom betrekt CIMBY bewust inbassadeurs om vanuit verschillende invalshoeken het vraagstuk te bekijken en te brainstormen over oplossingen.
De bereidheid om te mee te denken is vaak groot. En de ideeën zijn vaak verrassend maar concreet, omdat de inbassadeurs de ondernemer goed kennen. Deze betrokkenheid leidt tot een productieve brainstorm.
Dit filmpje schetst de CIMBY aanpak:
Meer weten over CIMBY?
Is je interesse voor CIMBY gewekt? Wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw onderneming of organisatie? Neem dan contact.